Ekonomi

TASD, Uluslararası AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı’na Özel Tanıtım Faaliyetleri Gerçekleştirdi

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Birliği (TASD) Lideri Berke İçten, Uluslararası AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı’na özel tanıtım çalışmaları yürüttüklerini belirterek, “TASD olarak 700’ün üzerinde nitelikli alıcının ulaşım ve konaklama masraflarını karşılayarak İstanbul’a getirdik. Hep birlikte yabancı ziyaretçi sayısının 7 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz.” söz konusu.

TASD tarafından 69. kez düzenlenen ve alanında Avrupa’nın en büyük organizasyonu olan Uluslararası AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açtı.

Fuarın açılışında konuşan TASD Lideri Berke İçten, Türkiye’nin yıllık 550 milyon çift ile dünyanın altıncı, Avrupa’nın ise en büyük ayakkabı üretim kapasitesine sahip olduğunu, ayakkabı sektörünün 350’ye yakın istihdamıyla Türkiye ekonomisine değerli katkı sağladığını belirtti. bin ve yıllık ihracat 1,2 milyar dolar. stresli.

2023’e 1,4 milyar dolar ihracat hedefiyle başladıklarını dile getiren Erdoğan, “Ancak Avrupa’da talepteki yavaşlama, özellikle işçilikteki yüksek maliyet artışları ve enflasyona rağmen döviz kurunun uzun süre yatay seyretmesi olumsuz bir etki yarattı. İhracatımızı ve rekabet gücümüzü etkiledi. Yaklaşık 800 milyon dolarlık ihracatla dönemi tamamladık.” dedi.

AYMOD ile sektörde yeni bir sinerji yaratmak için tüm kaynaklarını seferber ettiklerini, yurt dışına özel tanıtım çalışmaları yürüttüklerini anlatan şöyle konuştu:

“TASD olarak 700’ün üzerinde nitelikli alıcının ulaşım ve konaklama masraflarını karşılayarak İstanbul’a getirdik. Kendi imkanlarıyla gelenler de dahil olmak üzere yabancı ziyaretçi sayısının 7 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz. Fuarda gücümüze güç katacağız. Bir yandan mevcut işbirliklerimiz bir yandan da yeni işbirliklerinin temellerini atıyor.AYMOD “Uluslararası fuar her geçen yıl kimliğini daha da güçlendiriyor. 483 katılımcının 53’ü yani yüzde 11’i yabancı. İtalya, Polonya, Almanya, İspanya, Portekiz ve İran’ın da aralarında bulunduğu 14 ülkeden firmayı ağırlıyoruz.”

“Taklit ayakkabı üretimi bölümde sorun olmaya devam ediyor”

Berke İçten, yüksek yurt içi maliyet artışının ihracatçıların işini zorlaştırmasının yanı sıra ithalatta da ciddi bir artışa neden olduğuna dikkat çekerek, cari fazlası 500 milyon dolar olan bölümün cari açık vermeye başladığına dikkat çekti. yine hesap açığı.

İthalatın hızla artması ve finansmana erişimdeki sorunların hem üretimi hem de istihdamı tehdit ettiğini belirten İçten, şöyle devam etti:

“Yaklaşık 350 bin doğrudan istihdamımız olmasına rağmen, yan sanayi ve ailelerini de kattığımızda 2 milyondan fazla insan bu kesimden geçimini sağlıyor. Onun için bir an önce trende ‘dur’ dememiz gerekiyor. mümkün. Öte yandan kamuoyunda ‘sahte’ olarak bilinen taklit ayakkabıların üretimi de bu kesimin bir parçası. Sorun olmaya devam ediyor. Taklit ayakkabılar yerli firmalarımıza haksız rekabet nedeniyle yabancı orijinallerden daha fazla zarar veriyor. Üstelik taklit üretim yerli firmalarımızın markalaşmasını da engelliyor.Bu sorunlara ilişkin değerlendirmelerimizi ve beklentilerimizi geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakanlığı ile paylaştık.Çok verimli toplantılar yaptık.Bu konuda adımların atıldığını büyük mutlulukla görüyoruz. bu yönde.”

“AYMOD fuarı yoğun katılımla açıldı”

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Erkan Zandar, deri ve deri ürünleri ihracatında ciddi bir artış yaşanmadığını, ayakkabı ihracatında ise Ocak-Ağustos döneminde yüzde 6 artış yaşandığını belirtti. Yüzde 6’lık artışın çok yüksek olmadığını ifade eden Zandar, Avrupa Birliği’ndeki gelişmeleri de dikkate alarak artışı olumlu değerlendirdiklerini söyledi.

İhracatta katma değerin önemine dikkat çeken Zandar, “Ayakkabının ortalama kilogram değerini 20 dolardan 26 dolara çıkardık. Bu da demek oluyor ki daha değerli ürünler yapmaya başladık. Daha kaliteli ürünler yapmaya başladık. ve katma değer. Bunun daha büyük bir başarı olduğunu düşünüyorum. Bu başarının arkasında.” Bunu destekleyen bir pazarlama mekanizmasının olduğunu görmek gerekiyor. AYMOD’un yıllardır ülkemizi temsil eden başarılı bir organizasyon olduğunu söylemeliyim.” dedi.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi Giyasettin Eyyüpkoca, son dönemde farklı coğrafyalardaki birçok fuarı takip ettiğini belirterek, fuarlarda genel olarak bir sakinlik yaşandığını belirtti. Eyyüpkoca, AYMOD fuarının canlı ve yoğun bir katılımla açıldığını belirterek, fuarın gerçekleşmesinde emeği geçenlere teşekkür etti.

AYMOD Ayakkabı Moda Fuarı, 9 Eylül akşamına kadar İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçilerini bekliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu