Haber

TAYSAD 8. Bakım Konferansı’nda enerji konuşuldu!

Türkiye490’ı aşkın üyesiyle Türkiye otomotiv yan sanayisinin tek temsilcisi olan Türkiye Otomotiv Yan Sanayi Derneği’nin (TAYSAD) 8. Bakım Konferansı’nda “Enerji” konusu ele alındı.

Bakımın önemini vurgulamak ve mesleki gelişimi sağlamak Türkiye ‘in sektörel tek Bakım Konferansı İstanbul’da gerçekleştirildi. 13 branş profesyonelinin konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte, dönemin en büyük sorunlarından biri olan iktidarın iklim ve departman açısından etkileri ele alındı. Konferansın altın sponsorluğunu Nurol Solar, gümüş sponsorluğunu ise Festo üstlendi.

TAYSAD Başkan Yardımcısı Berke Ercan

“Otomotiv ve enerji iç içe sektörler”

Konferansın açılışında konuşan TAYSAD Başkan Yardımcısı Berke Ercan, birçok branşta olduğu gibi otomotiv departmanının da pandemide büyük sıkıntılar yaşadığını söyledi. Pandemiyle birlikte insanların yaşamlarının ve yaşam biçimlerinin değiştiğini ifade eden Berke Ercan, “Pandemiyi tamamen atlatıp normal düzenimize döneceğimizi umarken Rusya-Ukrayna kriziyle karşılaştık. Enerji maliyetleri hem Avrupa’da hem de Avrupa’da. içinde Türkiye önemli ölçüde artmıştır. Bu bizi çok etkiledi çünkü bazı üyelerimizin üretimleri ve prosesleri nedeniyle yüksek enerji tüketimi var ve bu bizim maliyetlerimizi önemli ölçüde aşabiliyor.”

“Yaydığı sera gazını herkes kontrol edecek”

İklim değişikliğine dikkat çeken Berke Ercan, “1971-72’de Kyoto Protokolü’nde ortaya çıkan bir süreç var. Dünyanın iklimi değişiyor. Çok uzun süredir 1.5 derecenin altında tutulmaya çalışılıyor, sera gazı emisyonları nedeniyle atmosfer ve yüzey sıcaklığı arasındaki artış. Türkiye tarafından imzalanan bazı antlaşmalar ve anlaşmalar bulunmaktadır. Herkesin yaydığı sera gazını kontrol etmesi ve azaltması gerekiyor. Avrupa Yeşil Mutabakatının ilk adımı, Fit For 55 ile emisyon seviyelerini yüzde 55 azaltmaktır.” Bu değişimdeki en büyük hamlenin içten yanmalı motorların terk edilerek elektrikli araçların hayatımıza girmesi olduğunu belirten Berke Ercan, “Son yıllarda neler oldu? Ne kadar dikkat çektiğinizi hayal edin. Fabrikaların tamamı elektrikli araç üretmek için harekete geçiyor ve hatta bazı ülkeler 2030 yılı itibari ile içten yanmalı motorların, fuel oil veya mazotun üretimini ve bu araçların satışını yasakladı. Biz bu içten yanmalı motorlar için eserler üretiyoruz. Elektrik motoru olduğu için artık egzoz olmayacak. Artık motor ve şanzıman olmayacak. Tüm bu gelişmelerin ötesinde bu işin merkezinde güç var çünkü dünyada en fazla sera gazı salınımı yapan branş enerji departmanı. TürkiyeNe oldu TürkiyeTürkiye’de yasa, uygulama ve yönetmelikler değişti ve daha önce fabrikalarda hesaplarken 7 yıl olarak gördüğümüz güneş enerjisi yani güneş enerjisinin amortisman süresi 2.5-3 yıla kadar indi. Türkiye 2021 yılında yapılan elektrik yatırımlarının %90’ı yenilenebilir enerji kaynaklarına yapıldı. Yani konvansiyonel termik santraller, doğalgaz çevrim santralleri veya hidroelektrik santralleri ile değil, rüzgar ve güneş enerjisi ile yatırımlar yapıldı.”

“Otomotiv branşı dönüşmek zorunda”

Otomotiv sektörünün de dönüşmek zorunda olduğunu belirten Berke Ercan, “Biz dönüşeceksek de sizler bu dönüşümün içinde olacaksınız. İşletmelerimize, fabrikalarımıza kurulacak fotovolkait panellerde güneş enerjisi santrali uygulamalarını kim yapacak? Ya da yasal olarak bize tanınan imkanlarla diğer alanlar?Bu nedenle bugünkü konferansımızın gündeminde sadece otomotiv branşı değil, bu konuda bizimle birlikte çalışacak enerji sektörü temsilcileri de ortak bir noktada yer alıyor. Maliyeti çok yüksek” dedi.

TAYSAD Başkanı Albert Saydam

“Bakım, rekabet gücümüz için vazgeçilmezdir”

Göreve geldiği 2021 yılında üç önemli hedef koyduğunu belirten TAYSAD Başkanı Albert Saydam yaptığı konuşmada, “Akıllı, çevreci ve sürdürülebilir çözümler sunmaya odaklanıyoruz. Süreklilik ve sürdürülebilirlik.Kullanan firmaları da biraz eleştiriyordum.Kesinlikle süreklilik olmadan “Sürdürülebilirlik olmaz. Sürdürülebilirliği gündemimize almak ve altını güç verimliliği ya da gerçek kaynak kullanımı ile doldurmak istiyorsak şirket sahipleri, şirket yöneticileri ve bireyler olarak bunu sağlamalıyız. Bugünü ve yarını önceliklendiremeyen bireyler, bundan bir yıl, on yıl, beş yıl sonrasını da önceliklendiremez” dedi.

TAYSAD’ın çalışmalarını olabildiğince bu yönde yönlendirmeye devam edeceklerini vurgulayan TAYSAD Başkanı Albert Saydam, “Kalıcı olmak çok değerli. Örneğin bu yıl düzenlediğimiz sekizinci bakım konferansı başarılı geçti. TAYSAD neden düzenliyor? Bakım konferansı mı?Temelinde geniş bir perspektiften düşünmek gerekiyor.”Rekabet gücümüzün vazgeçilmez bir unsuru. Avrupa’nın en büyük korkusu arıza süreleridir. Çünkü duruşun en büyük sorunu yeniden üretime başlamak ve o duruştan sonra eski performansı yakalamaktır. Türkiye olarak bu konuda Avrupa’dan farklılaşabildiysek bu, işletmelerimizdeki bakım ekiplerinin başarısı sayesindedir.”

“İyi uygulamalar tanıtıldı”

Konferansın diğer konuşmacıları; Türkiye’de Yenilenebilir Enerji Görünümü, Türkiye’de Enerji Yatırımları ve Altyapı Hizmetleri gibi konularda sunumlar yaptı. Ayrıca ana sanayiden Toyota ve yan sanayiden Cevher Jant güç alanındaki iyi uygulamalarını aktardı. TAYSAD 8. Bakım Konferansı ortasında Strong Power Ar-Ge Müdürü Ural Halaçoğlu, GUYAD Lideri Cem Özkök, PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Enerji Altyapı ve Doğal Kaynaklar Daire Başkanı Murat Çolakoğlu, TEGNATİA Teknik Müdürü Ertunç İnanç, Zena Power Kurucusu Yüksel Davet Gürses, Santral Power Kurucu Ortağı Murat Şentürk, Nurol Solnar Power Projeler Müdürü Muhammed Korkmaz, Toyota Fabrikası Power Müdürü Cem Arslan, Cevher Jant Yeni Teknolojiler ve Dijitalleşme Müdürü Elvan Armakan ve TAYSAD Bakım Çalışma Grubu Lideri ve Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Demirok.

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu